The Kings of the Blues
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
John Lennon
 
The Beatles
 
Eric Clapton
 
Jimi Hendrix
 
Bródy János
 
Paul Simon
 
George Harrison
 
Robert Johnson
 
Menü
 
Kérdés I
Melyik a kedvenc zenei stílusod?

Blues
Jazz
Rock
Pszichedelikus Rock
Rhythm and Blues (R&B)
Folk
Reggae
Pop (Pop-Rock)
Elektronikus
Klasszikus
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Kérdés II
Hány éves vagy?

0-12
13-16
17-22
23-27
27-35
36-40
41-50
51-60
60-
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Paul Simonról
Paul Simonról : Paul Simonról

Paul Simonról

  2006.05.14. 18:32

énekes, gitáros, szerző. 1941. október 13 Newark, New Jersey.

Paul Simon karrierjének kezdete összefonódik a hatvanas évek legendás együttesének, a Simon & Garfunkel (melynek eredeti neve Tom & Jerry volt) megalakulásával,. A duó hatalmas világsikerét olyan dalok fémjelzik, mint például The Sound Of Silence, The Boxer, I Am A Rock, Mrs. Robinson, Scarborough Fair és Bridge Over Troubled Water.

A Grammy-díjas „Bridge Over Troubled Water” album megjelenése után a duó feloszlott, és mindketten a saját zenei érdeklődésüknek megfelelő úton indultak tovább. Paul Simonnak szólópályafutása pozitív visszhangra talált és a 70-es években olyan nagy slágerekkel aratott óriási sikert, mint a Me & Julio Down By The Schoolyard, Fifty Ways To Leave Your Lover, Still Crazy After All These Years, Kodachrome.

A 80-as évek sarokkövét egy film jelentette „One Trick Pony”, amit a szakma ugyan értékes alkotásnak ítélt, de üzletileg nem igazán volt sikeres vállalkozás – minden esetre ez a film sokat jelentett Paul Simonnak, mert szabadon megvalósíthatta elképzeléseit: ő írta a forgatókönyvet és a zenét, ő volt a producer és a főszereplő, ráadásul egy nagy slágerrel is gazdagabb lett a világ, „Late In The Evening”.

1981-ben ismét összeállt a Simon & Garfunkel duó, körbekoncertezték a világot (a Central Park-i koncertük lemezen is megjelent), egy új album kiadását is tervezgették, de végül ismét szétváltak útjaik.
Paul Simon életében egy csendesebb szakasz következett, és ezt az időszakot a dél-afrikai zene tanulmányozásával töltötte. Olyan prominens művészekkel zenélt együtt, mint Ladysmith Black Mambazo, Ray Phiri, Bakhiti Kumalo, és Isaac Mtshali. 1986-ban megszületett a „Graceland” című abum, amelynek alapját ezek a session zenélések képezték. Ez a lemez ismét egy Grammy-díjat hozott Paul Simonnak, (Az Év Albuma kategóriában). A világ kíváncsian fülelte az afrikai dallamokat és az album 15 millió példányban kelt el.

1990-ben jelent meg a „Rhythm of the Saints”, amely ismét a dél-afrikai ritmus- és dallamvilágon alapult, bár egy kis brazil szín is felfedezhető a lemezen. Mialatt ez az album készült, Paul Simon elkezdett dolgozni egy Broadway musicalen is. A darab alaptörténete ugyanis nagyon megragadta, hiszen egy puerto ricoi emigráns gyerekről szól, aki ugyanabban a városban nőtt fel, mint Paul Simon. A „Capeman” története egy sajátos salsa, doo-wop, gospel és rock ötvözte zenei nyelven szólalt meg.

1999 - koncertturné az USA-ban Bob Dylannel.

2000 – tíz év után végre megjelent a várvavárt stúdióalbum „You’re The One”

A két zenész, Paul Simon és Art Garfunkel először 1957-ben készített közös számot. Eleinte különböző művészneveket használta, mint például a Tom and Jerry. A rajzfilmekből jól ismert név alatt jelentették meg első jelentősebb számukat, a Hey Little Schoolgirl -t. A "Hé, kis iskoláslány" sikere a profi zenélés felé mozdította volna őket, de a "nagy iskolásfiú", Art inkább tanulmányait folytatta. Az 1941-ben született Garfunkel még középiskolás volt, amikor megismerkedett a vele egyidős Paul Simonnal. A szülői ösztönzés és a továbbtanulási vágy miatt egyetemen folytatta tanulmányait. Diplomával a zsebében ismét a zene felé fordult, és felkereste régi társát, a magyar származású és jó szerzői képességekkel rendelkező zenészt, Paul Simont.  két muzsikus 1964-től ismét együtt dolgozott. Elkészítették a "Szerda reggel három óra" című lemezüket amely a CBS-nél jelent meg. A korong Angliában érthetetlen módon csak négy év késéssel került a boltokba. Bár a két zenésznek egyéni stílusa volt, dalaik szövege erősen idézte Bob Dylan -t. Szerzeményeik harmóniája az Everly Brothers hangzásvilágára emlékeztetett. Második albumuk és annak címadó dala, a The Sound Of Silence (A csend hangja) világraszoló nagy siker lett. Ebben az időszakban jónéhány sikeres dalt komponáltak, köztük a Homeward Bound -ot, a hazakívánkozás dalát és a Boxer -t. 1968-ban ők írták a Graduate című film zenéjét, amit nálunk "Diploma előtt" címmel mutattak be. A kiválóan megkomponált zenéjért és különösen a Mrs. Robinson című dalért Grammy -díjat kaptak. A duó mind zenei tekintetben, mind a siker szempontjából 1970-ben ért a csúcsra, a Bridge Over Troubled Water (Híd a zavaros víz felett) című albumával. Arra mindenki számíthatott, hogy a lemez és annak címadó dala óriási siker lesz, de arra nem, hogy épp ekkor oszlik fel a sikeres duó és kezdenek szolópályát mindketten.

Paul Simon, aki - amíg Garfunkel tanulmányait végezte - már megfordult különböző együttesekben, 1965-ben adta ki első szolólemezét. A számok többségét ő írta, így nem okozott gondot a saját lábán megállnia. Vándorlásai során zenei stílusára nagy hatással volt a dél-amerikai, majd az afrikai zene. Ezt késöbbi lemezein erősen érezni lehet. A sikeres karriert befutott népszerű zenész alkotásaiért többször kapott Grammy-díjat. 1980-ban a zenélés mellett filmes vállalkozásba is belefogott, de ez nem hozta meg a várt sikert így felhagyott vele. Garfunkel ez idő alatt inkább a filmiparban tevékenykedett. szerepet kapott a Catch 22 (A huszonkettes csapdája), a Carnal Knowledge és a Bad Timing című filmekben. 1973-tól kétévente albumai is megjelentek. Szerzeményei néha a legjobbak között szerepeltek, de szolózenészként ő alkotott kevesebbet és kevésbé értékeset. 1981 mindkét zenész életének a fénypontja lett. Újra együtt énekeltek. A New York Central arkban félmillió ember volt kiváncsi a két egykori társra. A koncert anyaga lemezen is megjelent, de a duó nem maradt sokáig együtt. Ezt követően Paul tovább folytatta sikeres szolókarrierjét és gyakran lépett fel segélykoncerteken. 1991 nyarán Budapesten is fellépett. Garfunkel viszont ritkán adott ki lemezt, neve egyre kevesebbet szerepelt a zenei körökben, mígnem teljesen eltűnt a zenei életből. Lemezeik, munkásságuk ma is óriási hatással van a lírai rockzenére: Simon művészi értékű költői szövegeivel, a folk hagyományaiban gyökerező de mégis aktuális mondanivalót hordozó szerzeményeivel a műfaj valódi gyöngyszemeit alkotta meg, amelyekben érzékenyen reagált a korosztályát foglalkoztató problémákra. A munka nagy részét ő vállalta magára, amit jól egészített ki Garfunkel tiszta tenor hangja. Bársonyosan összecsengő énekük egy sor nagy sikerű szerzeményt eredményezett.

Hat év, öt lemez, de nem előzmények nélkül. Két gyerek, akik három hét különbséggel születtek 1941 őszén, szomszédos utcában laktak, egy iskolába jártak, egy színdarabban léptek föl, amikor végre rájöttek, hogy mindkettőjüket ugyanaz érdekli: a zene. Nem a klasszikus zene, és nem is az, ami később annyira izgatta őket, a népballadák, hanem az egyszerű rock and roll. Ének és gitár. Napokat, heteket, hónapokat üldögélnek Garfunkelék pincéjében, Simon gitározik, mindketten énekelnek, figyelik egymást, hogyan csinálják, belebámulnak egymás szájába, megpróbálják ugyanúgy képezni a hangokat. Garfunkelnek szebb az orgánuma, de Simon az ész, ő írja a dalokat, a szövegeket, ő játszik hangszeren. Megírnak néhány számot, elviszik kiadókhoz, mert tinisztárokkal már akkor is lehetett időnként robbantani, és valamennyire be is jön nekik. Kiadnak egy kislemezt, előadóként Tom and Jerrynek hívják magukat, a szám címe Hey, Schoolgirl, ócska kis rock and roll, de 49. lesz a listán. Mindez 1957-ben történt.

Első fejezet vége. Nincs folytatás, a további számok sikertelenül múlnak ki, a Tom and Jerry feloszlik, ketten kétfelé mennek. Art Garfunkel nem mániákus muzsikus, túl sok dolog érdekli a világból, tanul építészetet, művészettörténetet, matematikát. Időnként énekel is, Artie Garr néven folkzenét. Simon írja a maga dalait, ő is különböző álneveken lép föl, és ő is elindul a folkzene felé. Összefutnak, és minden kezdődik elölről. Újra énekelnek, új dalokat visznek a kiadókhoz, és 1964-ben megkapják a második lehetőséget.

Nem tudják, mihez kezdjenek vele. Nincs egy lemezre való dal (később se lesz soha elég), meg még nem is tudják, hogy kik ők, és mit akarnak. Mi legyen a nevük? A Tom and Jerry végül nem jött be. A sajátot nem akarják viselni a színpadon, mert túl zsidós. Ott van a példakép, Robert Allen Zimmerman. Ő se a saját nevén énekel, hanem művésznevet választott, úgy hívják, Bob Dylan. A lemezkiadó Simonéknak is ugyanaz, a Columbia. A producer is ugyanaz, Tom Wilson. A probléma, hogy mi legyen az együttes neve, a Columbia igazgatója elé kerül. A tárgyalás meglehetősen rövid: “Uraim, 1964-et írunk. Az együttes neve Simon and Garfunkel lesz. Egyéb kérdés?”

Az a baj, hogy a név nem minden. Nincs mit játszani. Egyszerűség a kulcsszó, két énekhang, egy gitár. Rajta lesz a lemezen a Bleeker Street, mert ezt hallották a CBS-nél, erre írták meg a szerződést. Az album címét is gyorsan eldöntötték, ez is saját szám, a Wednesday Morning, 3 A. M. Rajta lesz még egy saját szám, a He Was My Brother. Divatos, politikus téma, bár Simont nem ez vezette, amikor írta. Tényleg meghalt egy ismerőse, osztálytársa volt egy fekete polgárjogi harcos, Andrew Goodman, akit a Ku-Klux-Klan mészárolt le azon a nyáron. De mi jöhet még? Egy Dylan-szám, két spirituálé, egy népdal, egy két szólamra átdolgozott gregorián. Tényleg nem tudják, hogy mit is akarnak. Még egy saját szám, a Sound of Silence. Teljesen személyes darab, Simonnak már régóta megvolt a dal első két sora, mert mindig a sötét fürdőszobába járt énekelni, szerette, ahogy a csempén visszhangzik a gitár és a saját hangja. Bement a fürdőszobába, és mindig ugyanúgy kezdte: “Hello darkness, my old friend…” Már csak a többit kellett megírni hozzá. A dallam szép, a szöveg kamaszosan szenvelgő, de megteszi. Kész a lemez. A borítóra fénykép kerül, két öltönyös pasas a metróban a kamerába néz.

A Wednesday Morningból első körben háromezer példányt adtak el. Nagyon súlyos bukás. Az együttes levonta a tanulságokat, ismét feloszlatta magát, Garfunkel tovább kínlódott a tanulmányaival, és hogy mi is a dolga az életben, Simon átrepült Európába, Angliában lépett föl a hétvégeken, keresett némi aprópénzt, új dalokat írt, egész jól érezte magát. Fél év múlva azonban valami elkezdett mocorogni. A Sound of Silence-t fölkapta a rádió. Egyetemi városokban a dal kezdett sikerré válni. Érzelmes lelkű ifjak együtt dalolták a rádióval az ismeretlen fiúk számát. A CBS megérezte, hogy itt lehet keresni. Tom Wilson, a producer éppen a következő Dylan-albumot vette föl, és azt mondta a zenekarnak, hogy maradjanak még egy kicsit a stúdióban. Van itt egy szám, ahhoz kellene kiegészítő szólamokat fölvenni. Megvan az ének és az akusztikus gitár, de kell hozzá basszus, dob, elektromos gitár. Az eredmény mai füllel hallgatva halálosan gagyi munka, de a kész változatból kislemez lett, és három hét múlva már a slágerlista élére került. Először csak egy hétig maradt ott, mert a Beatles leszorította, de utána még hetekig váltogatták egymást az élen. A szerzőknek nem szóltak az egészről. Nem gonoszságból, hanem mert fogalmuk sem volt róla, hogy hol lehetnek. Garfunkel matematikát tanult. Paul Simon éppen Dániában lépett színpadra, amikor meglátta az újságban, hogy ott van a slágerlista elején. Csomagolt, és indult haza.

Túl sok a véletlen ebben a történetben. Ha nem pusztul le a rock and roll, ha nincs Bob Dylan, ha Garfunkel tudja, hogy mit akar csinálni, ha tudtak volna tiltakozni a számuk átdolgozása ellen, akkor lehet, hogy meg sem találják a saját hangjukat, ezt az akusztikus alapokról felfejlesztett rockzenét, folk and rollt, vagy mit, és ma nincs Simon and Garfunkel-legendárium. Így viszont megszületett az első nagy siker, és már csak futni kellett utána. Hazamenni, és előkészíteni a második albumot. Néhány dal már készen volt, mert Simon dolgozott Angliában is, nyitószámnak és címadónak ott volt a Sound of Silence új változata, második sikernek a liverpooli pályaudvaron fogant, honvágyas dal, a Homeward Bound.

Mindenesetre a tagok egyszerre nagyon okosak lettek. Tudták, hogy mennyit érnek, nem hagyták sürgetni magukat. Értettek már a stúdiómunkához, ismerték a szakkifejezéseket, kikövetelték az akkori szokásokhoz képest nagyon magas technikai színvonalat, és kidolgozták a maguk egyéni lemezkészítési módszerét. Simon megjött a többé-kevésbé kész dallal, feljátszotta a gitárszólamot, Garfunkel pedig hallgatta, véleményezte, és megírta mellé a harmóniákat. Simon volt a kiindulás, Garfunkel a díszítés. Abszolút bizalommal egymás iránt, mint az untermann és a repülőember. Tökéletes páros, akik most olyan lemezt akartak, amelyen már csak saját számok vannak. Egyetlen kivételt tettek, Simon egy angliai barátjának a szöveg nélküli kis gitárdarabját is rátette az albumra. Előtte egy számban már felhasználják ezt a gitártémát, a szöveg pedig az első lemez címadó dalának változata. Érezhető, hogy nincsenek bővében az anyagnak, de a többi dal már mind saját szerzemény. Nem is lett harminc percnél hosszabb a lemez.

Ettől kezdve nincs más dolguk, csak az aratás. Koncertek, lemezek, interjúk, felkérések. Elvállalják a Diploma előtt filmzenéjét, bár ezt a munkát Simon végül nem tudja egyedül elvégezni, de megírja az abszolút sláger Mrs. Robinsont. A dal rákerül a Bookends című lemezre is, így sikeresen megteremtik önmaguk konkurenciáját. Egyik héten a filmzene vezeti az eladott lemezek listáját, a másikon a Bookends. A következő lemez, a Parsley, Sage, Rosemary and Thyme minden eddiginél rövidebb, még a félórás álomhatárt sem tudja átlépni, pedig rajta van újra a Homeward Bound, a Scarborough Fair című angol népdal, meg a Hétórás hírek, amelyben bemondanak néhány erőszakos eseményt, egy komikus halálát és Martin Luther King soron következő tüntetését, és közben a kettős a Csendes éjt énekli. Simon alapos, tehetséges, de lassú, Garfunkel pedig kezd kiszámíthatóvá lenni az énekes szólamok kidolgozásában.

Mégsem ez okozza az együttes felbomlását. Látszólag és ideiglenesen tökéletes a páros, de hosszabb távon ugyanazok a bajok, mint bármilyen emberi együttműködés során. Nem lehet tudni, hogy ki a főnök. Állandó a féltékenység. Alapvetően Paul Simon a vezető, ő írja a dalokat, neki járnak a jogdíjak, és úgy szól kettőjük között a megállapodás, hogy a koncertek honoráriuma is 75–25 százalékos arányban oszlik meg közöttük. De a közönség Garfunkelt szereti jobban. Az ő hangja a szebb, többnyire övé a vezető dallam, ő a szebb férfi, légiesebb, intellektuálisabb alkat. Mindig ugyanazt kérdik tőlük, hogy ki írja a zenét és ki a szöveget, és bár Garfunkel bemondja a koncerteken is, hogy a dalok Simon érdemei, mindenki őbenne látja a valóságos finomságot. Van egy kopaszodó, kicsi, tömzsi, nyugtalan pasas meg egy szőke, fürtös, vékony angyal. Mindenki az utóbbiért van oda. És ekkor beüt a film.

Simont és Garfunkelt meghívják a 22-es csapdájába szerepelni. Garfunkelé a nagyobb szerep, Simoné valamivel kisebb. Már ez is lenyelendő béka, de utóbb úgy írják át a forgatókönyvet, hogy Simon szerepét teljesen kihagyják. Garfunkel felmondhatná a szerződését, de eszében sincs. Mert nemcsak Simon féltékeny rá, hanem ő is elnyomottnak, háttérbe szorítottnak érzi magát. Itt van egy együttes, amelyben ő lényegében semmit nem csinál, csak énekel és véleményt mond. Minden lényeges döntés a másikra tartozik. És ekkor jön a filmszínészet, ami még a rocksztárságnál is nagyobb ismertséget hozhat. Garfunkel fél évre levonul a stábbal Mexikóba forgatni.

Simon szenved. Egyrészt érzi, hogy Garfunkel a filmsztársággal neki üzen, az ő árnyékából akar kitörni. Másrészt tudja, hogy ezzel bedöglik a zenekar is, Artie kinyilvánítja, hogy a zenélés csak másodsorban fontos. Harmadrészt egyedül marad, egyedül írja a számokat, nincs, aki véleményt mondjon, segítsen neki. Negyedszerre a szó köznapi értelmében is egyedül marad, nincsenek barátai, csak írja a számokat, csupa olyan címmel és szöveggel, hogy miért nem írsz, meg hogy én vagyok az egyetlen élőlény New Yorkban, vagy Viszlát Frank Lloyd Wright, amelyben a búcsú egy építésznek szól. (Ne feledjük, Garfunkel építészetet is tanult.) Ötödszörre pedig neki is feltűnik, hogy gyakorlatilag minden lényeges munkát ő intéz az együttesben, és rájön, hogy csak azért nem önállósítja magát, mert a közös sikerek után nem merne egyedül a pódiumra lépni. A bánatra Simon a szokásos gyógymódokat találja, marijuana, kokain, munka. Nem tudja, de talán sejti, hogy az utolsó közös lemezüket írja. Mindenesetre jobb munkát végez, mint valaha.

Megint van idegen anyag is az albumon, de jók a választások. A Bye Bye Love az Everly Brothers száma volt, de sokan ma is eredeti Simon-szerzeménynek képzelik, az El Condor Pasa pedig tökéletesen illik az ő hangjukra. De a fő szám, amelyet Paul Simon teljes joggal élete addigi legjobb dalának tartott, a Híd a zavaros víz fölött. Nem is az a megható, hogy ha valóságosan talán nem is, gondolatban mégis mennyit küzd a barátságért, annak nyomaiért, hogy még ebben a dalban is az önfeláldozásról szól, hiszen önmagából akarja megformálni a hidat a víz fölött, hanem az, hogy megírja a legjobb dalát, és amikor megjön a filmsztárkodó cimbora, azt mondja neki: énekeld el te. Legyen ez a te szólód.

Garfunkel azonban egyáltalán nincs meghatva. Nem tetszik neki annyira a dal, mint kellene, el is hárítaná a szólót, mert szerinte Simon is elég szépen énekli a dalt, meg különben is kellene még egy versszak a végére. Végül megegyeznek. Garfunkel énekel, és Simon megírja a hiányzó versszakot. De a lemez felvétele már rémálom. Kölcsönös bizalom helyett folyamatos hisztéria, veszekedés, botrány. Viszont a lemez rögtön első lesz a listán, a dal meg csupán az első évben hétmillió dollárt hoz Simonnak.

Kész, ennyi, vége a történetnek. Garfunkel elvállalt még egy filmet, amely végül megbukott, utána mindketten belekezdtek a szólókarrierbe, Simon tovább írta a nagyon jó dalait, végül előadóként is sikeres lett, de soha nem annyira, mint amikor közösen dolgoztak, Garfunkelt még a siker is elkerülte. Később Paul Simonnak is jutott filmszerep, méghozzá egy nálunk is klasszikussá vált filmben, az Annie Hallban ő játszotta az idétlen popzenész Tony Lacey-t, aki miatt Annie elhagyja Woody Allent. 1981-ben összeállt a kettős, és a Central Parkban egymillió ember volt kíváncsi arra, hogy öregedve, alaposan megkopaszodva mennyit tudnak még visszaidézni a nemzedék ifjúságából. Ma meg az a legmeghatóbb, amikor az Old Friends című dalban, huszonévesen arról énekelnek, hogy az öreg barátok ott ülnek a parkban, a pad két végén, és milyen borzalmasan furcsa dolog hetvenévesnek lenni.

 

 

Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!